Rozměr 2 mm x 1 mm nebo 1,5 mm objednáte v jiné sekci rozměrů nosníků....
Rozměr 3 x 1 mm až 3 x 2 mm objednáte v jiné sekci rozměrů nosníků. Od...
Rozměr 2 mm x 1 mm objednáte v sekci 1 x výběr rozměrů nosníků. Rozměr 2...
Prohlédnuté produkty
Rozpětí : 295 mm Délka: 190
WB72510
Nový produkt
Rozpětí : 295 mm
Délka: 190
0 Položka ks
Tento produkt již není na skladě
Upozornění: poslední kus skladem!
Datum dostupnosti:
V době zavedení do výzbroje v roce 1932, byl B-10 skutečně na svou dobu zázrakem. Byl zhruba dvakrát rychlejší než jakékoliv předchozí bombardéry a stejně rychlý nebo rychlejší než mnoho stíhacích letounů, B-10 si zajistil největší objednávku na bombardéry v USA od první světové války. Jednalo se o první americký bombardér celokovové konstrukce s uzavřenou kabinou posádky, zatažitelným podvozkem, vnitřní pumovnicí a prvním uzavřeným střelištěm. Konstrukce Glenna Martina mu získala Collierovu cenu za pokrokové konstrukční řešení B-10. Bohužel rychlý vývoj letadlových konstrukcí v třicátých letech minulého století brzy způsobil, že B-10 byl už koncem 30. let zastíněn novějšími konstrukcemi. Na začátku druhé světové války bylo zjištěno, že mu chybí výzbroj a pancéřování k vlastní obraně a rychlost k úniku. Nicméně, na počátku války s Japonskem sloužil jako střední bombardér u několika letectev na tichomořském válčišti.
Přibližné rozměry modelu: Rozpětí: 11-5 / 8 "(295 mm), Délka: 7-1 / 2" (190 mm)
Verze:
XB-10 - první prototyp jednoplošného dvoumotorového bombardéru s částečně zatahovatelným podvozkem, zkušební označení XB-907 s motory SR-1820-E, po přestavbě s větším rozpětím, motory R-1820-19 a upravenou přídí XB-907A
YB-10 - zkušební série s motory R-1820-17 a zakrytými kabinami, 14 ks
YB-10A - prototyp s přeplňovanými motory R-1820-31
B-10B - dva stroje s tímto označením objednány snad jako náhradní, není známo zda byly opravdu postaveny B-10 B - hlavní sériová verze, motory R-1820-33, 103 ks
B-10M - B-10B upravené pro vlekání terčů
- 139 - exportní verze, s motory R-1830:
- 139WA - 40 ks pro Argentinu, 13 139WAN pro námořnictvo s motory R-1820-G2 a 27 139WAN pro armádu s motory R-1820-G3
- 139WC - 6 ks pro Čínu, motory R-1820-G3
- 139WS - 6 ks pro Siam, motory R-1820-G3
- 139WT - 20 ks pro Turecko, motory
- 139WH-1 - 13 ks pro Nizozemskou východní Indii,
- 139WH-2 - 26 ks pro Nizozemskou východní Indii, motory R-1820-G3
- 166 také 139WH-3, motory R-1820-G5 nebo R-1820-G105A, přepracovaná kabina